feliciaskattberg

Seeing is deceiving, dreaming is believing

Kategori: Musik

Har haft mycket att göra idag - mycket i skolan, jobb och planering inför kommande resor och saker som ska göras. Trots att det är stressigt och jag lätt får små panik-stunder, så har jag insett att jag är så mycket effektivare om jag har mycket att göra. Utan att ha någonting speciellt att fixa så blir jag seg och tar inte tag i något. Jag kommer knappt ens igång med sådant som jag tycker är kul, vilket inte är så bra. Därför, vill jag tro att jag mår bra av att det händer mycket runt omkring mig.
Med det menar jag såklart inte att jag aldrig vill ta det lugnt, för åh så skönt det är att slänga sig i soffan och mysa med en bra film och en filt, eller bara ta dagen som den kommer med fina vänner. Men när det inte går, när tiden inte finns och då jag är stressad, ja då får jag mitt lugn genom musik, oftast. Idag har mitt lugn kommit från Jessie J's akustiska version av "Who you are". Konstigt nog, eftersom det inte riktigt är vad jag brukar lyssna på, men någon gång ska man väl överraska sig själv! :)
Lyssna och njut, nu ska jag fortsätta plugga inför mitt svenskaprov imorgon - jag måste erkänna att jag har lite panik..

Kommentarer

  • Mia säger:

    Trevligt att du är tillbaka liksom! Tycker den "riktiga" versionen är bättre, mindre "vibrat-ljud", typ! PUSS

    2011-09-16 | 00:10:55
    Bloggadress: http://miaskattberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här: