feliciaskattberg

Drömmer mig bort

Kategori: Allmänt

Jag undrar ofta vad som är felet med mig. När jag har sådär halvmycket i skolan, då sjunker jag ofta in i någon slags halvfart. Jag skjuter upp saker och ting, tänker att jag kan unna mig lite vila. Vilan övergår ofta i lathet och istället för "lite vila" gör jag mest ingenting hela tiden. Jag blir innerligt frustrerad på mig själv över att jag inte tar tag i det som jag egentligen måste, men hamnar i någon slags ond cirkel. Jag tycker att jag borde lära mig att det inte hjälper när jag skjuter upp saker och ting, och mina intentioner och tankar är allid (ca 2 veckor före) att jag verkligen ska sätta igång tidigt och förbereda mig, men det slutar alltid i panik och tårar. Nu har jag hamnat där igen, och jag börjar bli rädd - samtidigt som paniken infinner sig så har jag en vag känsla av att jag inte bryr mig längre, det är för mycket, för stor press, hela tiden, alla dagar och alla timmar. Jag har dålig självdiciplin som en protest. "gör det själva" tänker jag när jag får en uppgift. Jag måste skärpa mig. NU. Så jag börjar NU. Imorgon är det prov, på tisdag ett till, på fredag ytterligare ett och jag börjar NU. Wish me luck, jag ska inte sluta förrän hjärnan blöder.

Jag vet att det är fint väder, jag kan sätta mig ute men jag har en känsla av att jag kommer fokusera mer på solen än på boken. Drömmer mig bort istället. Hörs när jag återfått diciplin i mitt liv.

Kommentarer

  • Mia säger:

    Det är faktiskt ok att ta en paus i pluggandet också! Men kanske en flera dagars paus ;)

    Om Tranemo-kärleksparen; Jag tänker som så att det är 99 personer BOENDE i Tranemo NU som har gift sig eftersom dom skriver efter att det är 0,85% av invånarna. Och nu efteråt vet jag inte om tidningen har gjort nån rättelse elr nåt att det kanske är 98/100 per ist för 99! Tyckte det va lite komiskt iaf ;)

    2012-02-27 | 09:08:00
    Bloggadress: http://miaskattberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här: